Najaarsconcerten in regio-Helmond

Naast ons eigen najaarsconcert 'Scala Musicale' zijn er in november nog meer concerten van Helmondse muziekverenigingen te beluisteren.

KSH Phileutonia geeft zaterdagavond 7 november ook een concert. Zij spelen in het fraaie atrium van het Carolus Borromeus College. Dit uitwisselingsconcert wordt gegeven samen met Harmonie Oranje uit Wouw. Meer informatie.

Harmonie Amicitia gaat op concours en zij geven 7 november een try-out concert in Gemeenschapshuis De Loop.

Op zondag 8 november geeft de Seniorenharmonie een concert in Zaal De Smed. Thema is de USA en aanvang is om 14.00u.

Harmonie De Goede Hoop uit Aarle-Rixtel gaat op zondag 8 november naar Amsterdam. Zij geven een concert in de Beurs van Berlage.

Zaterdag 21 november is er een muzikaal treffen tussen twee Houtse muziekgezelschappen. In de Geseldonk zullen het koor Just for Fun en Fanfare Unitas samen optreden.

Het Helmonds Muziek Corps speelt eind november binnen de Lambertusconcerten in de Elkerliek kapel. Op zaterdagavond 28 november nemen zij u mee naar het Vlaamse land, met werken van Belgische bodem. Bart Claessens, solotrombonist van het Concertgebouworkest, soleert. Na de pauze speelt Koninklijke Harmonie Orpheus uit Tilburg, een harmonie in de Concertafdeling.  Meer informatie.

Ook Harmonie St. Caecilia uit Lieshout gaat dit jaar op concours, op zondag 29 november in De Schalm in Veldhoven.

Op zondag 6 december verzorgt O&U Beek en Donk de premiere van Jan Bosveld's Les ruses du Renard, met Robbert Vos op euphonium. Dit concert is in de Verkadefabriek in Den Bosch.

En naast deze concerten van harmonieën en fanfares noemen we graag een mooi concert op zondagavond 15 november in de Trudokerk. Dan wordt binnen de Lambertusconcerten de Messiah van Händel opgevoerd. Meer informatie.

Stiphout Wiekent Quiz