Onze bezetting en onze problemen

Zoals we allemaal weten vertoont onze bezetting om diverse redenen de nodige gebreken op dit moment. Het zijn zonder uitzondering kwantitatieve problemen; we zitten helaas te dun in ons personeel bij sommige secties. Hoe gaan we daarmee om richting concoursjaar?

Zowel in de bugelgroep als bij de trompetten, de hoorns en het slagwerk zitten we met de nodige belangrijke vacatures. Vier secties dus waar we absoluut versterking nodig hebben. In het trio Frenk-Mario-Ad is daarover afgesproken dat we op zoek gaan naar zogenaamde “projectmuzikanten”. Dit zijn muzikanten hier uit de regio, vaak spelend bij een andere harmonie of fanfare en enthousiast genoeg om ook eens een jaartje mee te doen bij Stiphout. Het mes moet daarbij van twee kanten snijden: wij hebben er tijdelijk een bekwaam lid bij, zodat onze stoelen weer goed bezet zijn; en zij hebben er een mooie uitdaging bij plus een jaartje extra muziekplezier.

Dit vertrekpunt wordt op dit moment in de praktijk gebracht; er lopen diverse lijntjes naar diverse mensen die ons zijn genoemd. Namen komen in de volgende NieuwsFlits. Enkele kandidaten hebben we woensdagavond al gezien. Belangrijk is dat Frenk-Mario-Ad dit niet per se zelf willen oplossen met mensen die zíj uitkiezen - zo simpel werkt het namelijk niet. Een jaartje met De Vooruitgang meehobbelen is ook een jaartje veel extra investeren in tijd en die is bij iedereen nou eenmaal schaars. Dus als onze eigen leden suggesties hebben voor het (tijdelijk) oplossen van de bezettingsproblemen: laat het ons alsjeblieft weten. Elke goede tip is belangrijk. We zijn op zoek naar 2 à 3 hoornisten, 2 à 3 slagwerkers, 2 à 3 trompettisten en enkele bugelspelers. En neem het van ons aan: niet omdat we nog meer punten willen scoren dan zonder hen, maar simpelweg omdat we onze rijen niet op sterkte hebben. Mocht dit straks in oktober niet genoeg resultaat opgeleverd hebben, dan kan er altijd nog professionele versterking worden ingehuurd. Maar dat is nu zeker niet ons doel! Help ons dus mee zoeken: enthousiaste muzikanten, van goed niveau, die regelmatig mee komen repeteren, en die behalve muzikaal ook als collega in de rij welkome vrienden willen zijn.