QR2023

donderdag 29-feb-7-14-21 maart 17.00u-17.30u in het fanfaregebouw

Ben je klaar met zwemles? Probeer dan ook eens een muziekinstrument te leren bespelen! Direct na de carnavalsvakantie starten er in Stiphout muzieklessen speciaal voor kinderen van 5-7 jaar. Deze vinden plaats op vier donderdagen van 17.00u tot 17.30u, gevolgd door een klein optreden met het jeugdorkest.

Bij de fanfare leren kinderen een muziekinstrument en spelen ze elke vrijdagavond in een jeugdorkest. Ze hebben de afgelopen maanden opgetreden bij de Xmas Sing Along en met een goochelaar. Ook spelen ze bij Bemmels in de Piste.

Tijdens de muzieklessen speciaal voor 5-7 jarigen komen op een speelse wijze verschillende muziekinstrumenten aan bod. Kinderen mogen ze allemaal eens uitproberen om te horen hoe ze geluid kunnen maken. Ook leren ze hoe ze een echte muzikant kunnen worden.

Inschrijven via dit emailadres (of bel met Jan: 06 419 24 824). Vermeld naam en geboortedatum leerling en contactgegevens ouders (woonadres, schoolnaam, emailadres, telefoonnummer). De lessen zijn op donderdag 29-feb-7-14-21 maart 17.00u-17.30u in het fanfaregebouw (Kloosterstraat 5), kosten EUR30 voor 4 lessen (of EUR50 voor 8 lessen).

Bij het nieuwjaarsconcert maak je kennis met Fanfare De Vooruitgang én Spurriezeiers. Je ontmoet veel mensen om gelukkig nieuwjaar te wensen en je krijgt al een voorproefje van carnaval - de nieuwe prins wordt de dag ervoor bekendgemaakt. De Smed, aanvang 11.30u

nieuwjaar 1

Het fanfareorkest, theatermaker Rufus Hegeman, Eugene en Darina en Theater Speelhuis hebben voor een prachtig concert gezorgd.

'Woord en muziek versterkten elkaar in dit concert op indringende wijze. Het was ook een bijzonder muziekdramatisch concert over vluchten en leven in angst in tijden van oorlog. Het is een uitvoering geworden, waarvan een volle zaal in Het Speelhuis met volle teugen heeft kunnen genieten.'
(tekst en foto's: Henk van Dijk - Dit is onze wijk | en foto's van Levi Baruch)

Het project is mede mogelijk gemaakt door donaties van Fonds Cultuurparticipatie en VSBfonds.

Kijk hier voor de foto's.

QR2023

Beste dorpsgenoten,

De fanfare blijft zich graag inzetten voor muziek in het dorp. Helpen jullie de fanfare ook dit jaar weer om muzikanten in Stiphout te ondersteunen met muziekles of een instrument? Elk bedrag is welkom!

Hoe kun je doneren:

1. Doneer bij de collectant
2. Doneer online - scan hiervoor de QR-code hiernaast
3. Vul de machtigingskaart in - je kunt deze laten ophalen door ons even een email te sturen