Scala Musicale - met slagwerker Vincent Houdijk

Begin november treedt slagwerker Vincent Houdijk op met het fanfareorkest. Een must voor alle muzikanten en fanfarebelangstellenden. Kaartverkoop via DA drogisterij en ons secretariaat.
Aanvang 20.15 uur - zaal Scala op Steenweg - kaarten EUR7,50 via DA drogisterij of kaartverkoop@fanfaredevooruitgang.nl

Vincent Houdijk

Programma:

1. Mercury - Mercury is een concertmars in Britse stijl.
  2. Banks of Doon - Het gedicht ‘The Banks O’ Doon’ is een eerbetoon aan de ‘Doon’, een rivier die dwars door Schotland stroomt.
  3. Orient Express - Philip Sparke's muziek over deze beroemde luxe trein van Parijs naar Istanboel.
  4. Adiós Nonino - Adiós Nonino (Vaarwel vadertje) is een tango van de componist Ástor Piazzolla. Bij het huwelijk van Prinses Máxima en Prins Willem-Alexander, op 2 februari 2002 werd het door Nederlands bekendste bandoneonist Carel Kraayenhof gespeeld in de Nieuwe Kerk, waardoor het lied in Nederland zeer bekend werd.
  5. Armenian Dances - Deze compositie is opgebouwd op verschillende originele Armeense volksliederen.
  6. (wijziging) solowerk door Vincent Houdijk
  7. The Mask of Zorro - met Antonio Banderas, Catherine Zeta Jones en Anthony Hopkins
  8. A tribute to Lionel - Lionel Hampton was de eerste bekende jazz vibrafonist en was in de jaren 30 één van de grootste pioniers binnen het jazzgenre.
  9. (vervallen) Symphonic Highlights from Frozen - De muziek van deze succesvolle Disney-film.
  10. A Klezmer Karnival - Klezmer is van origine de instrumentale muziek van de Jiddisch sprekende Joden in met name Oost-Europa.

Vincent Houdijk is een energieke, ondernemende en gedreven muzikant en één van Nederlands meest talentvolle jazzslagwerkers. Hij trad op met artiesten als Wouter Hamel, Kyteman en Eric Vloeimans. De Vooruitgang begeleidt hem met een swingend repertoire. Na afloop is er een borrel in de Foyer van de Traverse. Aanvang 20.15 uur - zaal Scala op Steenweg - kaarten EUR7,50 via DA drogisterij of kaartverkoop@fanfaredevooruitgang.nl

Meer informatie over Vincent Houdijk: www.vincenthoudijk.com

Voorafgaand aan dit concert is om 19.15 uur een optreden van het Opleidingsorkest. Met hun eigen “Final Countdown” neemt een deel van de jeugdige muzikanten afscheid van hun opleidingsjaren en maken zij de overstap naar het fanfareorkest.