Concours 2013

Hoe word ik een betere muzikant?

Wij zijn vertrokken, werd er meegedeeld kort na het Nieuwjaarsconcert. Probeer mee te komen, probeer aan te sluiten. Maak er werk van! Ga aan de slag! Tja, daar zit je dan als goedwillende amateur. Wat nu met mijn toch wel zware partij, wat nu met mijn embouchure waar ik nauwelijks een repetitie mee overleef?

Dat hebben we eens besproken met Ruud van de Laar. Ruud, hoe word ik snel een betere muzikant? Ik weet namelijk wel van toeten, maar niet echt van blazen! Kun jij helpen? En na nog een bakkie en een pilsje was het plannetje klaar: Tips and Trics van een prof! Er komen twee workshops aan, verzorgd door Ruud van de Laar. De eerste zal zijn op zaterdag 23 februari van 15.00 tot 16.30 uur met praktische tips en oefeningen omtrent ademen, aanblazen, toonvorming, uithoudingsvermogen, kortom “amazuurverbetering”. Ruud zal ons op die zaterdagmiddag uit zijn eigen opleiding en inmiddels grote ervaring wegwijs maken aan de hand van papieren voorbeelden, digitale oefeningen, een beetje college en natuurlijk ook praktijkoefeningen. Dus: instrument meenemen, als je komt.

Als je komt? Ja, want dit is geen verplichte verenigingsactiviteit, maar een vrijblijvend aanbod voor iedere koperblazer die komend halfjaar zelf “hogerop” wil komen. Zin om erbij te zijn? Stuur dan een mail naar de Concourscommissie: ccc@fanfaredevooruitgang.nl - dan ben je aangemeld en word je verwacht. En wat nou het mooiste is: iedereen die mee komt doen, gaat naar huis met de nodige tips and trics van de maestro om er vervolgens zelf mee aan de slag te gaan en dan precies 4 weken later, op zaterdag 23 maart terug te komen voor workshop 2 met als inhoud: Is het een beetje gaan lukken? Wat kon je er mee? Wat niet? Hoe kom je toch verder? Beschouw dit als een uitnodiging, maar reageer snel als je erbij wilt zijn. Oh ja, dit is geen gratis activiteit. Afhankelijk van het aantal deelnemers zal aan ieder een bijdrage gevraagd worden van 10 tot max. 15 Euro. Maar dan heb je ook wat! Verbeter je basistechniek en schrijf je in!