Sectierepetities na de grote vakantie

Het ging al zo goed, vonden wij, op 21 april in de Scalazaal. Een spetterend concert waar de vonken van af vlogen. Frenk Rouschop toonde zich tevreden, maar wel… tot zover.

“We zijn er nog lang niet, ook al wil ik jullie niet bang maken. Maar er moet echt nog veel gebeuren in alle groepen.” Die boodschap heeft hij onlangs neergelegd bij de Concourscommissie (dank je wel, Frenk) en deze heeft er een stevige brainstormsessie tegenaan gezet: Hoe gaan we dat aanvliegen? Behalve de rechtstreekse doelstelling van Frenk (partijkennis!) speelt bij ons nog wat anders mee: iedere Vooruitganger wordt in 2018 een betere Vooruitganger! Het concours is geen doel op zichzelf, maar vooral ook een middel om individueel en samen op een hoger niveau te komen. Daarom zijn we gaan nadenken over een manier waarop we hieraan een stevige impuls kunnen geven. Maar ook: maak het niet onnodig ingewikkeld. Daarom is het idee geworden:

• De nieuwe groepsrepetities worden sectierepetities (kleinere groepen) en worden gepland op woensdagavonden van 19.30 uur tot 21 uur. Daarna tutti verder tot 22.30 uur. Alle repetities te plannen in de maand september: kort en hevig traject dus! Iedere sectie komt twee keer aan de beurt.
  • Er zijn 8 secties (iedereen dus) die hier in mee gaan doen; we verdelen die over twee groepen van vier. Vier sectierepetities op één avond; dus vier locaties nodig: naast ons Fanfaregebouw wellicht de Trudoschool?
  • Iedere sectie krijgt een externe repetitor toegewezen voor die avond. De sectierepetitie wordt twee weken later herhaald.

Ziet er ingewikkeld uit? Ja, zo op het eerste oog wel, maar als Sandra en Frenk dit idee verder hebben uitgewerkt en gepresenteerd zal het snel duidelijk zijn. Wat je moet weten en alvast plannen: In september zijn er sectierepetities voor iedereen. Iedere sectie krijgt twee extra repetities olv een externe repetitor. Het gaat dan om de vier woensdagavonden 29 augustus, 5 september, 19 september en 26 september (elke sectie slechts twee keer). De tijd van de sectierepetitie is telkens 19.30-20.45 uur, daarna tutti repetitie 21.00-22.30 uur. Meer details volgen zo spoedig mogelijk (o.a. welke sectie is wanneer aan de beurt, en welke locatie). Komen dus en die (lange) avonden vrij houden voor de club.

Succes allemaal!