Peeltoernooi - zeer goed!

"ZEER GOED!" - Dat is het resultaat van de inspanning van het fanfareorkest van Fanfare De Vooruitgang Stiphout tijdens haar deelname aan het Peeltoernooi.

We hebben de volgende werken ten gehore gebracht:

• Pasttime with good company - Henry VII
  • Codon - K. Houben
  • Shine as the Light - concert Peter Graham | Tom D'Joos
  • Elvis in concert - Arr. Peter Kleine Schaars

Het Peeltoernooi is een jaarlijks terugkerend toernooi voor muziekgezelschappen uit het Limburgse en Brabantse Peelgebied. Voor de vierde keer in het 41 jr. bestaan van het Peeltoernooi wordt dit toernooi toegekend aan de Neerkantse fanfare.

De doelstelling van het Peeltoernooi is drieledig namelijk:

1. Bevestiging resp.versteviging van de onderlinge verstandhouding tussen muziekverenigingen.
  2. Stimulering van activiteiten in de amateuristische blaas- en percussiemuziek in het algemeen en in het Peelgebied in het bijzonder
  3. Verbreding en vergroting van de publieke belangstelling voor deze muziekvorm.

Het Peeltoernooi in deze vorm bestaat al sinds 1966 en de animo om deel te nemen wordt steeds groter. Tijdens dit toernooi in Neerkant zullen in totaal 50 muziekgezelschappen waarvan 23 drumbands/percussie groepen en 27 harmonie en fanfare orkesten een optreden verzorgen.
Dit betekent dat in totaal 2000 muzikanten gedurende 2 weekenden te gast zullen zijn in Neerkant.

Na elk 4/5e optreden volgt de jury waardering met prijsuitreiking.

Twee vooraanstaande jury-leden nl. Henk Mennens voor de slagwerkers en Rob Goorhuis voor de hafa. korpsen, zullen de concertwerken beoordelen op kwaliteit met verschillende waarderingen. [bron: info Deurne]